Το ελληνικό κρασί κάνει την εμφάνισή του στις Η.Π.Α

Το ελληνικό κρασί κάνει την εμφάνισή του στις Η.Π.Α

greek wineΟλοένα και περισσότερο έχει αρχίσει να εισρέει το ελληνικό κρασί στις αγορές της Βόρειας Αμερικής καθώς μια μεγάλη γκάμα νέων γεύσεων έχει κερδίσει πολύ καλές κριτικές και διακρίσεις σε διεθνείς διαγωνισμούς.

Πάνε οι εποχές όπου το ελληνικό κρασί σήμαινε μόνο λευκή ρετσίνα.

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, πολλά από τα κορυφαία εστιατόρια της χώρας προσφέρουν ελληνικά κρασιά, κυρίως από την Πελοπόννησο και την Κρήτη, καθώς έρευνα στη Νέα Υόρκη διαπίστωσε ότι τα ελληνικά κρασιά ήταν διαθέσιμα σε 480 εστιατόρια και 520 λιανοπωλητές κρασιού πέρυσι.

Τα επίσημα στατιστικά στοιχεία επιβεβαιώνουν την αύξηση της ποσότητας, αλλά και της αξίας του τοπικού κρασιού που εισάγεται στη Βόρεια Αμερική. Τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ) για το 2012 παρουσίασαν 37% αύξηση στην αξία των ελληνικών οίνων που πωλούνται στις ΗΠΑ και μια αύξηση 11% σε ποσότητα, σε σύγκριση με το 2011. Στον Καναδά η ετήσια αύξηση ανήλθε σε 56% της αξίας και 3% σε ποσότητα.Τα δεδομένα για το 2013 δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Ποια είναι όμως η πραγματικότητα;

Ο Jim Tsiboukis, αντιπρόεδρος της εισαγωγικής εταιρείας κρασιών Esteson Corp στο Σαν Χοσέ, Καλιφόρνια, δηλώνει:
“Στην περίπτωσή μας οι εισαγωγές ελληνικού κρασιού έχουν κατά μέσο όρο 15% αύξηση ετησίως τα τελευταία τρία χρόνια. Είναι πολύ δύσκολο να διεισδύσουμε στην αγορά των ΗΠΑ, και ειδικά της Καλιφόρνια, η οποία είναι η κυριότερη περιοχή παραγωγής κρασιού, η οποία παράγει πάνω από 30.000 ετικέτες από αναγνωρισμένες ποικιλίες κρασιού. Υπάρχουν πάνω από 400.000 κρασιά εγχώρια και εισαγόμενα κρασιά διαθέσιμα στις ΗΠΑ, έτσι οποιαδήποτε αύξηση στην είσοδο στην αγορά των ελληνικών κρασιών θεωρείται θρίαμβος.”

Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων έχει συνειδητοποιήσει τις δυνατότητες για την ανάπτυξη των ελληνικών εξαγωγών κρασιού και έχει σχεδόν διπλασιάσει τη χρηματοδότηση για την προώθηση των εγχώριων ετικετών σε χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης: Από το ποσό των €36.3 εκατομμυρίων που δαπανήθηκε στην τετραετία 2010- 2013, τώρα έχει προϋπολογισμό €72 εκατομμύρια ευρώ για την πενταετία 2014- 2018.

Ωστόσο, η προώθηση του ελληνικού κρασιού δεν είναι και τόσο εύκολη υπόθεση:
“Σε ένα τυπικό μεγάλο σούπερ μάρκετ στις ΗΠΑ υπάρχουν πάνω από 300 Chardonnays στα ράφια.
Ακόμα και αν ήμασταν σε θέση να βάλουμε ένα ή δύο λευκά ελληνικά κρασιά δίπλα τους, θα εξαφανίζονταν σε μια τεράστια θάλασσα λευκών κρασιών.. Επιπλέον, ο Αμερικανός καταναλωτής απλά δεν γνωρίζει την ύπαρξη του ελληνικού κρασιού και με ονόματα όπως “Ασύρτικο” ή “Αγιωργίτικο” το καθιστά ακόμη πιο δύσκολο για αυτόν να το ζητήσει ή να το θυμάται.
Η μόνη ελπίδα βρίσκεται στην γνωριμία του καταναλωτή με το προϊόν με τον παραδοσιακό τρόπο, δηλαδή σε εστιατόρια κλπ. Αυτό μπορεί να αυξήσει τη ζήτηση στον τομέα της λιανικής”, δήλωσε ο κ. Tsiboukis.

Η βελτίωση της ποιότητας των εγχώριου κρασιού είναι αυτό που το βοηθά να διεισδύσει σε τέτοιες δύσκολες αγορές, καταλήγει ο κ. Tsiboukis, αποδίδοντας την πρόοδο της εταιρείας του κυρίως στις προσπάθειες των οινοπαραγωγών: “Πιστεύουμε πως τα θεμέλια για την επιτυχία της επιχείρησής μας είναι το μεράκι και η δεξιοτεχνία του Έλληνα παραγωγού.”

NO COMMENTS

Leave a Reply