Η ΦΑΓΕ επενδύει στην αγορά των ΗΠΑ

Η ΦΑΓΕ επενδύει στην αγορά των ΗΠΑ

fage

Η Ελληνική γαλακτοβιομηχανία ΦΑΓΕ επενδύει στο εξωτερικό για να ισοσταθμίσει την ζημία στο εσωτερικό, δεδομένου ότι οπουδήποτε αλλού η βιομηχανία πάει όλο και καλύτερα ενώ στην εγχώρια αγορά τα πράγματα είναι μάλλον σκούρα.
Η απόφαση για ενίσχυση της παραγωγικής δυναμικότητας του εργοστασίου στη Νέα Υόρκη εντάσσεται μέσα σε αυτό το πλαίσιο. Σκοπός της ενέργειας αυτής είναι να εκτοπίσει ανταγωνιστικά προϊόντα, που δεν έχουν καμία σχέση με το ελληνικό γιαούρτι, αλλά πλασάρονται στην αγορά ως «Greek Yoghurt». To ίδιο συμβαίνει και στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στην Αγγλία. Η πορεία της ΦΑΓΕ είναι εξαιρετική εκεί, ιδιαίτερα μετά την δικαστική δικαίωση της ΦΑΓΕ κατά της Chobani, που ελέγχεται από κουρδικής καταγωγής επιχειρηματία. Σύμφωνα με την απόφαση, απαγορεύτηκε η χρήση του όρου «ελληνικό γιαούρτι» στα γιαούρτια που δεν παρασκευάζονται στην Ελλάδα και δεν ακολουθούν συγκεκριμένη διαδικασία στράγγισης. Η δικαστική απόφαση μάλιστα διατηρεί σε ισχύ ασφαλιστικά μέτρα που κατέθεσε η ΦΑΓΕ κατά της Chobani και της απαγορεύουν την πώληση γιαουρτιού στην Αγγλία που παρασκευάζεται στις ΗΠΑ και το οποίο χαρακτηρίζεται «Greek yoghurt».
Στόχος της ΦΑΓΕ είναι να διπλασιάσει σχεδόν την παραγωγική δυναμικότητα στην Νέα Υόρκη στους 160,000 τόνους ετησίως από τους 85,000 τόνους που είναι σήμερα.
Οι πωλήσεις της ΦΑΓΕ στις ΗΠΑ έχουν πολλαπλασιαστεί μέσα στα τελευταία τέσσερα χρόνια. Συγκεκριμένα, από 16.600 τόνους το 2009, η εταιρεία διέθεσε 69.250 τόνους το 2013. Το ύψος της νέας επένδυσης ανέρχεται στα 100 εκατ. δολάρια, ενώ έχει ήδη επενδύσει περίπου 235 εκατ. δολάρια στις ΗΠΑ.

Πέρυσι οι πωλήσεις της ενισχύθηκαν κατά 4,5% σε σχέση με το 2012, κυρίως λόγω της ενίσχυσης των πωλήσεων στο εξωτερικό. Αξίζει να σημειωθεί ότι η γαλακτοβιομηχανία διανέμει σήμερα προϊόντα της σε 280 αλυσίδες και 75.000 καταστήματα σε 40 χώρες, κυρίως σε ΗΠΑ και Ευρώπη. Μόνο στις ΗΠΑ οι πωλήσεις της ενισχύθηκαν το 2013 κατά 6,9%, στη Βρετανία κατά 5,2%, ενώ στην Ιταλία εκτοξεύθηκαν κατά 51,5%.

Η εικόνα είναι εντελώς διαφορετική στην Ελλάδα, όπου οι πωλήσεις της ΦΑΓΕ μειώθηκαν σε αξία κατά 4,1%. Παράλληλα, η αξία της συνολικής αγοράς γιαουρτιού στην Ελλάδα συμπιέζεται καθώς περιορίστηκε το 2012 στα 250 εκατ. ευρώ από 267 εκατ. ευρώ που ήταν το 2011.

NO COMMENTS

Leave a Reply